Voorbereiden op examens doe je met Mattie!

Over enkele weken beginnen voor de meeste scholieren de examens! Nu het meivakantie is is er alle tijd en ruimte om nog extra hard te blokken. Nog even snel de samenvattingen maken, oude examenvragen maken en lange dagen/nachten in de bibliotheken. Kortom, alles voor de laatste loodjes zodat je daarna een paar maanden los kan gaan tijdens de zomer omdat je het verdient!

Wij gaan je helpen!

Ook wij willen dat jij slaagt voor je examens, sterker nog wij willen je helpen om het beste uit jezelf te halen. Gewoon omdat we weten hoe het is. Daarom hebben wij een actie, een examenstunt! Wij geven 15x een maandabonnement op Mattie weg. Een maandlang kan jij gratis gebruik maken van de app Mattie zodat je wel bereikbaar bent, maar niet continu wordt gestoord door appjes en berichtjes. Klinkt goed toch?! 😉

Om een gratis maandabonnement te krijgen, wat na afloop automatisch stopt, hoef je ons een mail te sturen met wie je bent en waarom je een maandabonnement goed kan gebruiken!

Wees er snel bij want wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Deze actie is uitsluitend voor eindexamenkandidaten uit het voortgezet onderwijs en geldt niet op reeds aangeschafte abonnementen.

Examentips

Natuurlijk hebben ook wij voor jou een lijst samengesteld met tips die altijd handig zijn vlak voor je examens!

1. Multitasken kan niet!

Als gaat bingwatchen, of je Spotfy playlist afspeelt of de tv even aanzet met je boek open… Dan moeten we je toch teleurstellen dat je net zo goed je boek kan dichtklappen. Je kan je aandacht niet op twee dingen vestigen, en als je dat denkt wel te kunnen dan doe je niets anders dan snel verplaatsen van je aandacht. En als je wel een muziek je wilt, neem dan een liedje waarvan je allaaaaang de teksten kent.

2. Goede nachtrust

Je hoort het van iedereen! Maar een goede nachtrust is toch echt essentieel. Wanneer je goed slaapt geef je je hersenen de ruimte om informatie te verwerken. Dit zorgt er voor dat je beter in staat bent om herinneringen op te halen. Bijv. het antwoord op die ene vraag 😉

3. Wandeling

Een wandeling in de natuur geeft, hoe gek het ook misschien klinkt, rust! In de natuur hoef je niet op scherp te staan voor een mogelijk gevaar. Hierdoor kom je tot rust en kan je daarna met een frisse brein aan de slag!

4. Meditatie

Je hoeft er geen ritueel van te maken, maar neem af en toe een de tijd om uit te tunen. Door je even af te sluiten geef je je hersenen ook weer de ruimte om tot rust te komen. Sterker je traint je aandacht door te mediteren. Want bij mediteren moet je ook je best doen om niet aan andere dingen te denken.

Meer tips? Lees dan even hier verder.

Lees ook